خبری خبری .

خبری

بهترین روش پشتیبان گیری از فایل‌های ویدیویی و فیلم‌ها

شاید برای شما هم این موضوع پیش آمده باشد که به دلایل مختلف به اطلاعات مهم‌تان که ممکن است شامل فایل‌های ویدیویی و فیلم‌های کاری خود و یا خصوصی خود بوده است از بین رفته باشد. این موقع است که اگر شما نسخه پشتیبانی از فایل‌هایتان نداشته باشید عملاً دسترسی مجدد به فایل‌هایتان غیر ممکن خواهد بود. چه بسا زحماتی که به واسطه تهیه نکردن نسخه پشتیبان از فایل‌ها به باد رفته است.

ما در این مطلب به شما یاد خواهیم داد که چگونه از فایل‌ها و اطلاعات مهم‌تان BackUp الخصوص فایل‌های ویدیویی پشتیبان گیری کنید تا هر زمان که با آن نیاز داشتید بتوانید به راحتی فایل‌هایتان را مثل روز اول بازگردانی کنید.
https://www.khabareazad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/13880-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%DA%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D9%85%D8%A7?pr=1

پشتیبان گیری یا BackUp چیست؟
ابتدا اجازه دهید تا شما را با مفهوم پشتیبان گیری یا BackUp آشنا کنیم. به زبان ساده پشتیبان گیری یعنی شما یک نسخه کپی و یک نسخه‌های دیگری از اطلاعات‌تان را که برایتان مهم است در یک جای دیگر نگه دارید که اگر زمانی برای اطلاعاتتان در یک قسمت مشکلی پیش آمد شما یک نسخه کپی از فایل‌هایتان داشته باشید و بتوانید به راحتی آن را بازیابی کنید.

از چه فایل‌هایی نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟
شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که ما باید از کدام فایل‌های سیستم‌مان نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟

اول باید به این موضوع بپردازیم که شما صرفاً فقط به پشتیبان گیری از فایل‌هایی است که مختص خودتان است و به اصطلاح شخصی است نیاز دارید. در واقع شما به تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌های سیستم عامل‌تان نیازی ندارید چرا که اگر مشکلی برای سیستم عامل شما پیش بیاید به راحتی می‌توانید مجددا آن را نصب کنید اما اگر اطلاعات شخصی‌تان از بین برود امکان دسترسی به آن وجود ندارد.

در نتیجه شما باید از اسناد مورد نیازتان، عکس‌ها و ویدئو‌های شخصی و… همیشه و در بازه‌های زمانی مختلف یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

راه‌های گرفتن BackUp از فایل‌های مورد نیاز
خوب تا اینجای کار شما با اهمیت پشتیبان گیری از فایل‌ها آشنا شدیم حالا می‌خواهیم به شما روش‌هایی را آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی نسخه پشتیبانی از فایل های‌تان را تهیه کنید.

استفاده از هارد و فلش مموری
یکی از ساده‌ترین روشهای تهیه نسخه پشتیبان از فایل های‌تان این است که با خرید یک فلش مموری و یا هارد اکسترنال که قابلیت جابجایی دارند، اطلاعاتی که برایتان مهم است و احتمال می‌دهید که یک روز به یک نسخه پشتیبان از آن نیاز داشته باشید را بر روی این هارد و فلش مموری نگهداری کنید.

این روش پشتیبان گیری از اطلاعات یکی از متداول‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها است.

ذخیره اطلاعات در بستر اینترنت
از دیگر روش‌های تهیه BackUp از فایل‌های مهم‌تان این است که هر فایلی که نیاز دارید تا یک نسخه پشتیبان از آن داشته باشید را در اینترنت و در سرویس‌هایی که به شما امکان ذخیره کردن فایل میدهد آپلود کنید. در نتیجه هر زمان که شما به فایل‌هایتان نیاز داشتید به راحتی می‌توانید با اتصال به اینترنت آن‌ها را دانلود کنید.

یکی از معایب این روش این است که به دلیل سرعت پایین اینترنت کشورمان آپلود کردن و دانلود کردن اطلاعات در بستر اینترنت ممکن است کمی زمان بر و سخت باشد.

از کدام روش ذخیره نسخه پشتیبان استفاده کنیم؟
به شما روش‌های مختلفی را یاد داده‌ایم که به راحتی می‌توانید از اطلاعات مهمی که دارید نسخه پشتیبان تهیه کنید و آن را در جای دیگر نگهداری کنید. شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که کدام یک از روش‌های گفته شده برای تهیه و ذخیره نسخه پشتیبان فایل‌هایمان بهتر است.

همیشه از هر دو روش استفاده کنید چرا که اگر به طور مثال فایل‌هایتان را با استفاده از روش اول بر روی فلش مموری نگهداری کنید در صورت گم شدن فلش مموری بازهم شما دسترسی به نسخه پشتیبان خود نخواهید داشت. در نتیجه اگر از هر دو روش استفاده کنید در صورت‌عدم امکان به دسترسی فایل‌هایتان در روش اول به راحتی می‌توان آن‌ها را از فضای اینترنت دانلود کنید.

سخن پایانی
در این مطلب به شما آموزش دهیم که چگونه از فایل‌های مهم‌تان که ممکن است یک روز با آن نیاز داشته باشید پشتیبان تهیه کنید و شمل با دلایل اهمیت تهیه نسخه پشتیبان از فایل هایتان آشنا شدید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۲:۰۶ توسط:آوتگ موضوع: نظرات (0)