خبری خبری .

خبری

اگزمای اطراف صورت یا چشم (علائم، درمان و پیشگیری)

اگزمای اطراف صورت یا چشم اگزمای اطراف صورت یا چشم
پسوریازیس صورت یک مشکل پوستی مزمن است که در آن لکه های قرمز، خشک، پایدار و ضخیم روی یک یا چند قسمت از صورت ظاهر می شود. پسوریازیس یک بیماری مزمن پوستی شایع در بدن است. گاهی اوقات تا نیمی از افراد مبتلا به پسوریازیس، پسوریازیس در صورت و چشمان خود دارند.
من مریم حبشی هستم و در این مقاله به بیماری پسوریازیس در صورت و اطراف چشم و نحوه درمان آن مبتلا هستم. پس تا پایان این مقاله با من همراه باشید.
پسوریازیس در صورت یا اطراف چشم
پسوریازیس در صورت و اطراف چشم چیست؟
پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که باعث رشد سریع کراتینوسیت ها در پوست می شود. این تشکیل بیش از حد سلول می تواند منجر به پوسته های ضخیم و پوسته پوسته شود که می تواند باعث تحریک یا ناراحتی شود و ظاهر چهره فرد را تحت تاثیر قرار دهد.
به طور کلی، پسوریازیس انواع مختلفی دارد. محل ضایعات پسوریازیس بر روی بدن متفاوت است. مانند پسوریازیس روی مو، اطراف چشم، صورت و دهان.
پسوریازیس اطراف چشم نادر است و می تواند باعث ایجاد لکه های خشک و قرمز روی پوست اطراف چشم شود. در طول این بیماری، ممکن است متوجه درد پلک یا ضعف بینایی شوید. بنابراین مراجعه به پزشک و رعایت اصول اولیه برای جلوگیری از گسترش عوارض بسیار مهم است.
پسوریازیس صورت معمولاً خفیف است، اما می تواند گسترده باشد و خط مو، پیشانی، گردن، گوش ها و پوست صورت را درگیر کند. به ندرت، پسوریازیس فقط در صورت رخ می دهد. اکثر بیماران پسوریازیس پسوریازیس متوسط ​​تا شدید را در پوست سر یا سایر قسمت‌های بدن تجربه می‌کنند.
همچنین بخوانید : اسید درمانی پوست و فواید شگفت انگیز آن برای درمان جوش و آکنه
علائم پسوریازیس در صورت.
علاوه بر اینکه زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می دهد و اعتماد به نفس فرد را کاهش می دهد، می تواند علائمی ایجاد کند. پسوریازیس با درد خفیف تا شدید همراه با لایه برداری اپیدرم مشخص می شود. در این بیماری برداشتن پوست ضخیم با پاک کننده ها و سمباده ها غیرممکن است، پوست در اثر ساییدگی درد می کند و می سوزد اما در شرایط عادی درد نرم و پوستی است.
علل پسوریازیس صورت
پسوریازیس یک بیماری خودایمنی است و نتیجه حمله بدن به سلول های خودش است. در این فرآیند بیماری، گلبول های سفید خون به نام سلول های T به اشتباه به سلول های پوست فرد حمله می کنند و باعث ایجاد زخم در پوست فرد می شوند.
همچنین، این عارضه از طریق ژن ها منتقل می شود و اگر فردی در خانواده شما به بیماری پوستی مبتلا باشد، احتمال ابتلا به پسوریازیس در شما افزایش می یابد. طبق گفته بنیاد ملی پسوریازیس، حدود 2 تا 3 درصد از افرادی که ژن این بیماری به آنها داده شده است، دچار این بیماری می شوند.
علل پسوریازیس صورت مشابه پسوریازیس طبیعی است. همانطور که گفتیم پسوریازیس با فعال شدن نامناسب سیستم ایمنی بدن همراه است که منجر به التهاب و تکثیر سلول های پوست می شود. در واقع استعداد ژنتیکی می تواند منجر به این بیماری شود، اما تاثیرات محیطی مانند استرس، عفونت ها، آسیب ها و برخی داروها نیز می تواند در شکل گیری این بیماری نقش داشته باشد.
پسوریازیس صورت می تواند با موارد زیر تشدید شود:
همچنین بخوانید : آنزیم درمانی چیست؟ (دوره آموزش حرفه ای آنزیم درمانی)
اشعه ماوراء بنفش - برخی از بیماران به نور حساس هستند، بنابراین قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند وضعیت آنها را بدتر کند.
فلور پوست، به ویژه مخمر مالاسزیا
سیگار کشیدن
روش های پیشگیری از پسوریازیس
در حالی که کنترل علائم پسوریازیس همیشه امکان پذیر نیست، اقداماتی وجود دارد که می توانید در خانه برای جلوگیری از محرک ها و مراقبت از پوست خود انجام دهید.
توصیه من به شما این است که در انتخاب محصولات مراقبت از پوست خود دقت کنید و از خرید اسکراب های خشن و دانه های درشت خودداری کنید.
هر روز به خصوص بعد از شستن صورت از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید و از شستشوی بیش از حد صورت خودداری کنید، حتی اگر پوستتان خیلی چرب است.
اگر علائم پسوریازیس را در پشت سر یا گردن خود تجربه می کنید، با متخصص پوست خود در مورد بهترین شامپو برای کمک به تسکین علائم صحبت کنید.
برای درمان های خانگی برای پسوریازیس پوست سر یا مو، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اسید سالیسیلیک هستند. اسید سالیسیلیک برای نرم کردن و حذف پلاک ها عمل می کند، در حالی که روند رشد سلول های پوست را کند می کند و التهاب را کاهش می دهد.
دود سیگار می تواند خطر جهش های ژنتیکی و نقص سیستم ایمنی را افزایش دهد، بنابراین از دود دست دوم سیگار خودداری کنید و هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب از ضد آفتاب با کیفیت بالا استفاده کنید.
درمان پسوریازیس صورت چیست؟
متاسفانه تا به امروز درمان موثری برای پسوریازیس صورت وجود ندارد، این بیماری یک بیماری مزمن است، اما با استفاده از اسانس ها می توان این بیماری را در اکثر بیماران با موفقیت مدیریت کرد.
همچنین بخوانید : بهترین *** برای کلاژن صورت چیست؟ (آیا موثر است؟)
مراقبت های عمومی از پوست ممکن است شامل استفاده از پاک کننده های ملایم بدون صابون، مرطوب کننده ها و کرم های ضد آفتاب باشد. همچنین روش های درمانی برای کنترل پسوریازیس وجود دارد که طبق نظر پزشک تجویز می شود که در زیر به آنها اشاره می کنم:
کرم های کورتیکواستروئیدی
کرم های استروئیدی خفیف، متوسط ​​یا شدید التهاب را کاهش می دهند و خارش را تسکین می دهند. اما به دلیل عوارض جانبی کورتیکواستروئیدها باید برای مدت محدودی استفاده شوند. این اثرات عبارتند از:
درماتیت (بثورات آکنه مانند روی دهان، بینی و پلک ها)
کبودی خفیف و پارگی پوست
پوست نازک و شفاف، به خصوص پلک های درمان شده
تلانژکتازی (مویرگ های متسع)
به ندرت، رشد بیش از حد مو (هیپرتریکوزیس)
خطر ابتلا به آب مروارید به دلیل استفاده طولانی مدت از کرم های استروئیدی قوی در اطراف پلک ها. (اصولا هیدروکورتیزون یک سرکوب کننده سیستم ایمنی است. بهتر است فقط چند روز در ماه از استروئیدهای موضعی قوی روی صورت استفاده شود).
مهارکننده های موضعی کلسینئورین
مهارکننده های موضعی کلسینورین مانند کرم پیمکرولیموس و پماد تاکرولیموس را می توان برای پسوریازیس صورت تجویز کرد و می تواند بسیار موثر باشد. این پمادها به خصوص روی پوست پلک ها عالی عمل می کنند.
نور درمانی یا فتوتراپی
قرار گرفتن در معرض نور درمانی یا فتوتراپی نسخه ای اغلب برای درمان پسوریازیس صورت مفید است. با این حال، اگر به نور حساس هستید یا بیماری هایی مانند سرطان پوست دارید، این درمان توصیه نمی شود.
درمان مناسب
گاهی اوقات اگزمای شدید صورت باید با *** ها یا داروهای تزریقی مانند متوترکسات، سیکلوسپورین، آسیترتین یا داروهای بیولوژیک درمان شود. بیماران باید تحت نظر یک متخصص پوست مجرب این درمان ها را انجام دهند و برای رسیدن به اثر درمانی مورد نظر تحت نظارت دقیق قرار گیرند.

https://fatemehhabashi.com/psoriasis-of-the-face-or-around-the-eyes/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۸:۰۶ توسط:آوتگ موضوع: نظرات (0)