خبري خبري .

خبري

بهترين روش پشتيبان گيري از فايل‌هاي ويديويي و فيلم‌ها

شايد براي شما هم اين موضوع پيش آمده باشد كه به دلايل مختلف به اطلاعات مهم‌تان كه ممكن است شامل فايل‌هاي ويديويي و فيلم‌هاي كاري خود و يا خصوصي خود بوده است از بين رفته باشد. اين موقع است كه اگر شما نسخه پشتيباني از فايل‌هايتان نداشته باشيد عملاً دسترسي مجدد به فايل‌هايتان غير ممكن خواهد بود. چه بسا زحماتي كه به واسطه تهيه نكردن نسخه پشتيبان از فايل‌ها به باد رفته است.

ما در اين مطلب به شما ياد خواهيم داد كه چگونه از فايل‌ها و اطلاعات مهم‌تان BackUp الخصوص فايل‌هاي ويديويي پشتيبان گيري كنيد تا هر زمان كه با آن نياز داشتيد بتوانيد به راحتي فايل‌هايتان را مثل روز اول بازگرداني كنيد.
https://www.khabareazad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/13880-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%DA%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D9%85%D8%A7?pr=1

پشتيبان گيري يا BackUp چيست؟
ابتدا اجازه دهيد تا شما را با مفهوم پشتيبان گيري يا BackUp آشنا كنيم. به زبان ساده پشتيبان گيري يعني شما يك نسخه كپي و يك نسخه‌هاي ديگري از اطلاعات‌تان را كه برايتان مهم است در يك جاي ديگر نگه داريد كه اگر زماني براي اطلاعاتتان در يك قسمت مشكلي پيش آمد شما يك نسخه كپي از فايل‌هايتان داشته باشيد و بتوانيد به راحتي آن را بازيابي كنيد.

از چه فايل‌هايي نسخه پشتيبان تهيه كنيم؟
شايد براي شما اين سوال پيش آمده باشد كه ما بايد از كدام فايل‌هاي سيستم‌مان نسخه پشتيبان تهيه كنيم؟

اول بايد به اين موضوع بپردازيم كه شما صرفاً فقط به پشتيبان گيري از فايل‌هايي است كه مختص خودتان است و به اصطلاح شخصي است نياز داريد. در واقع شما به تهيه نسخه پشتيبان از فايل‌هاي سيستم عامل‌تان نيازي نداريد چرا كه اگر مشكلي براي سيستم عامل شما پيش بيايد به راحتي مي‌توانيد مجددا آن را نصب كنيد اما اگر اطلاعات شخصي‌تان از بين برود امكان دسترسي به آن وجود ندارد.

در نتيجه شما بايد از اسناد مورد نيازتان، عكس‌ها و ويدئو‌هاي شخصي و… هميشه و در بازه‌هاي زماني مختلف يك نسخه پشتيبان تهيه كنيد.

راه‌هاي گرفتن BackUp از فايل‌هاي مورد نياز
خوب تا اينجاي كار شما با اهميت پشتيبان گيري از فايل‌ها آشنا شديم حالا مي‌خواهيم به شما روش‌هايي را آموزش دهيم تا بتوانيد به راحتي نسخه پشتيباني از فايل هاي‌تان را تهيه كنيد.

استفاده از هارد و فلش مموري
يكي از ساده‌ترين روشهاي تهيه نسخه پشتيبان از فايل هاي‌تان اين است كه با خريد يك فلش مموري و يا هارد اكسترنال كه قابليت جابجايي دارند، اطلاعاتي كه برايتان مهم است و احتمال مي‌دهيد كه يك روز به يك نسخه پشتيبان از آن نياز داشته باشيد را بر روي اين هارد و فلش مموري نگهداري كنيد.

اين روش پشتيبان گيري از اطلاعات يكي از متداول‌ترين و ساده‌ترين روش‌ها است.

ذخيره اطلاعات در بستر اينترنت
از ديگر روش‌هاي تهيه BackUp از فايل‌هاي مهم‌تان اين است كه هر فايلي كه نياز داريد تا يك نسخه پشتيبان از آن داشته باشيد را در اينترنت و در سرويس‌هايي كه به شما امكان ذخيره كردن فايل ميدهد آپلود كنيد. در نتيجه هر زمان كه شما به فايل‌هايتان نياز داشتيد به راحتي مي‌توانيد با اتصال به اينترنت آن‌ها را دانلود كنيد.

يكي از معايب اين روش اين است كه به دليل سرعت پايين اينترنت كشورمان آپلود كردن و دانلود كردن اطلاعات در بستر اينترنت ممكن است كمي زمان بر و سخت باشد.

از كدام روش ذخيره نسخه پشتيبان استفاده كنيم؟
به شما روش‌هاي مختلفي را ياد داده‌ايم كه به راحتي مي‌توانيد از اطلاعات مهمي كه داريد نسخه پشتيبان تهيه كنيد و آن را در جاي ديگر نگهداري كنيد. شايد براي شما سوال پيش آمده باشد كه كدام يك از روش‌هاي گفته شده براي تهيه و ذخيره نسخه پشتيبان فايل‌هايمان بهتر است.

هميشه از هر دو روش استفاده كنيد چرا كه اگر به طور مثال فايل‌هايتان را با استفاده از روش اول بر روي فلش مموري نگهداري كنيد در صورت گم شدن فلش مموري بازهم شما دسترسي به نسخه پشتيبان خود نخواهيد داشت. در نتيجه اگر از هر دو روش استفاده كنيد در صورت‌عدم امكان به دسترسي فايل‌هايتان در روش اول به راحتي مي‌توان آن‌ها را از فضاي اينترنت دانلود كنيد.

سخن پاياني
در اين مطلب به شما آموزش دهيم كه چگونه از فايل‌هاي مهم‌تان كه ممكن است يك روز با آن نياز داشته باشيد پشتيبان تهيه كنيد و شمل با دلايل اهميت تهيه نسخه پشتيبان از فايل هايتان آشنا شديد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۲:۰۶ توسط:آوتگ موضوع: نظرات (0)