خبری خبری .

خبری

مهاجرت به کانادا به عنوان کارگر حوزه فناوری

مهاجرت به کانادا به عنوان کارگر حوزه فناوری

در این مقاله همه چیز در مورد مهاجرت و مجوز کار کانادایی برای کارگران حوزه فناوری در سال 2021 توضیح داده می‌شود.
کارگران حوزه فناوری چندین گزینه برای مهاجرت به کانادا دارند.
ابتدا اجازه دهید در خصوص ورود به کانادا صحبت کنیم. اتباع خارجی برای کار قانونی در کانادا نیاز به مجوز کار دارند. برخی از این مجوزهای کار به طور خاص برای کارگران فناوری طراحی شده‌اند. اگر چه این امکان برای کارگران حوزه فناوری وجود دارد که بدون حضور در کانادا، مستقیماً برای اقامت دائم درخواست دهند.
با این اوصاف مطالعات نشان داده است که مهاجران با سابقه کار کانادایی در بازار کار با نتایج بهتری روبرو می‌شوند. آن‌ها پول بیشتری به دست می‌آورند و امکان اینکه در سال اول حضورشان در کانادا شغلی پیدا کنند بسیار بیشتر است.
در اینجا برخی از مجوزهای کار کانادایی برای کارگران و نیروهای کار حوزه فناوری ذکر شده است.

جریان استعدادهای جهانی
یکی از مسیرهای موقت بزرگ، جریان استعداهای جهانی است. این مسیر به گونه‌ای طراحی شده است که 80 درصد از درخواست‌ها در مدت زمان دو هفته یا کمتر مورد بررسی و پردازش قرار می‌گیرد. کارفرمایان از این مسیر برای جذب سریع کارکنان ماهر استفاده می‌کنند. کارفرمای واجد شرایط می‌تواند از دسته A و یا B باشد.
دسته A برای شرکت‌هایی است که به سرعت در حال رشد هستند و به استخدام استعداهای تخصصی از خارج نیاز دارند. یک کارفرمای رده A باید از طرف یک شریک ارجاع مورد تایید قرار بگیرد. این‌ها معمولاً یک آژانس محلی، دولتی یا نیمه دولتی هستند که ماموریت آن‌ها توسعه اقتصادی شهر یا منطقه است.
رده B برای برای کارفرمایانی است که به دنبال کارگران ماهری هستند که کانادا آن‌ها را یه عنوان موارد مورد نیاز که کمبود نیروی کار در آن‌ها وجود دارد، ذکر کرده است. این لیست با عنوان لیست مشاغل استعدادهای جهانی شناخته می‌شود. آخرین لیست کانادا شامل دوازده شغل است. هر کدام از این مشاغل نیز در زمینه فناوری هستند.
کارفرمایان باید شرایط خاصی را رعایت کنند. برای مثال آن‌ها باید نشان دهند که استخدام نیروی خارجی مزایای دائمی برای کانادا ایجاد می‌کند. اثبات این موضوع که استخدام نیروی جدید باعث ایجاد شغل برای کانادایی‌ها می‌شود و یا اینکه باعث انتقال مهارت‌ها و دانش به کانادایی‌ها می‌شود. همچنین کارفرما باید نشان دهد که حداقل دستمزد مشخصی را به نیروی کار خارجی پرداخت می‌کند. این حداقل دستمزد می‌تواند بین مشاغل و استان‌ها متفاوت باشد.

CUSMA
CUSMA یک توافقنامه بین کانادا، ایالات متحده و مکزیک است که جایگزین NAFTA شده است. این قرارداد دارای مقررات و شرایطی است که جابجایی استعدادها بین این سه کشور را تسهیل می‌کند. دو زیر مجموعه مرتبط با کارگران حوزه فناوری عبارت اند از نیروهای کار حرفه‌ای و انتقال درون شرکتی (ICT).
توافق CUSMA، 63 شغلی را که دارای شرایط قرار گرفتن در زیر مجموعه "حرفه‌ای" هستند را شناسایی می‌کند. تحلیلگران سیستم‌های کامپیوتری از جمله این مشاغل هستند.
ICT ها کارمندانی هستند به صورت درون شرکتی جابجا می‌شوند؛ یعنی از شرکتی در یک کشور به شعبه آن شرکت در کانادا منتقل می‌شوند. لیستی از مشاغل واجد شرایط و یا مشاغل حذف شده برای این بخش وجود ندارد. به طور کلی کسی می‌تواند به شکل درون شرکتی منتقل شود که حداقل به مدت یک سال برای شرکت کار کرده باشد و یا اینکه در رده‌های مدیریتی باشد و یا اینکه از دانش خاصی برخوردار باشد.

انتقال درون شرکتی (غیر از CUSMA)
این امکان وجود دارد که انتقال درون شرکتی از کشوری جز ایالات متحده و یا مکزیک نیز انجام شود. برای مثال توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و کانادا (CETA) مقرراتی را برای ICT ها دارد. همچنین یک توافق مشابه با بریتانیا نیز وجود دارد.
کارگری که از طریق هر گونه ICT وارد کانادا می‌شود نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار ندارد. ارزیابی تاثیر بازار کار که اغلب به اختصار LMIA خوانده می‌شود، فرایندی است که نشان می‌دهد استخدام کارگر موقت جای هیچ کارگر کانادایی را نمی‌گیرد.

مسیرهای اخذ اقامت دائم
کسانی که مایل به اقامت طولانی مدت در کانادا هستند می‌توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. ساکنان دائمی اغلب از شرایط بهتری نسبت به ساکنان موقت برخوردار هستند. آن‌ها دیگر نیاز به مجوز کار ندارند با این حال ممکن است در مقطعی مجبور شوند کارت PR خود را تمدید کنند. همچچنین امکان دریافت شهروندی و تابعیت نیز پس از چند سال زندگی در کانادا به عنوان اقامت دائم برای متقاضیان در دسترس قرار خواهد گرفت.

Express Entry
اکپرس انتری محبوب‌ترین مسیر مهاجرت برای کارگران ماهر در تمامی رشته‌ها است. اگر چه در بسیاری از اوقات این سیستم یک برنامه مهاجرتی شناخته می‌شود اما در حقیقت اکسپرس انتری یک سیستم مدیریت آنلاین درخواست‌های مهاجرت است. به طور خاص کارگران حوزه فناوری می‌توانند از طریق دو برنامه از سه برنامه‌ای که توسط سیستم اکسپرس انتری مدیرت می‌شوند، به کانادا بیایند: برنامه کارگران ماهر فدرال (FSW) و کلاس تجربه کانادایی (CEC). برنامه کسب و کارهای ماهر فدرال (FSTP) دیگر برنامه تحت مدیریت اکسپرس انتری است اما این برنامه بیشتر برای افرادی است که به دنبال تجارت و کسب و کار هستند.
اکپسرس انتری به گونه‌ای طراحی شده است که 80 درصد از درخواست‌ها را در مورد 6 ماه یا کمتر بررسی و پردازش می‌کند. پروفایل‌های اکپسرس انتری بر اساس فاکتورهایی مانند تحصیلات، زبان و سابقه کار امتیاز دریافت می‌کنند. هر دو هفته یا بیشتر کانادا پروفایل‌های دارای امتیازات بالا را انتخاب کرده و برای آن‌ها دعوتنامه درخواست (ITA) برای اقامت دائم ارسال می‌کند.
FSW اغلب برای افرای است که برای بازار کانادا مورد خاصی برای ارایه ندارند. برای اینکه فردی برای FSW واجد شرایط شود باید حداقل یک سال سابقه کار کانادایی یا خارجی در یک شغل با مهارت بالا باشد. این‌ها مشاغلی هستند کانادا آن‌ها را در زیرمجموعه‌های A و B کد مشاغل ملی (NOC) دسته بندی می‌کند. به طور کلی مشاغل حوزه فناوری در زیر مجموعه NOC A قرار می‌گیرند. متقاضیان FSW همچنین باید حداقل امتیاز 7 در سیستم‌های امتیاز دهی CLB انگلیسی و یا NCLC فرانسوی را داشته باشند. این افراد نیاز به یک پیشنهاد شغلی ندارند اما در صورت داشتن یک پیشنهاد شغلی، امتیاز بیشتری به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.
CEC برای کسانی طراحی شده است قبلاً در کانادا تحصیل کرده یا سابقه کار دارند. برای واجد شرایط شدن در این برنامه، متقاضی باید حداقل به مدت یک سال (در طول سه سال گذشته) در یکی از مشاغل NOC A و یا B در کانادا کار کرده باشد. اگر شغلی آن‌ها در زیر مجموعه مشاغل NOC A قرار داشته باشد، بایدنمرات CLB 7 و یا NCLC 7 را داشته باشند. همانند FSW، داشتن یک پیشنهاد شغلی اجباری نیست اما در صورت داشتن یک پیشنهاد شغلی، امتیاز بیشتری به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.
کارگران حوزه فناوری در اکسپرس انتری بسیار خوب عمل می‌کنند. براساس جدیدترین گزارش سالانه اکسپرس انتری ، حدود یک سوم از تمام متقاضیان موفق، کارگران حوزه فناوری هستند. چهار مورد از پنج شغل اصلی که برای ITA انتخاب شده‌اند، مربوط به مشاغل حوزه فناوری می‌باشند.
همچنین هر استان نیز برنامه مهاجرت خود را مدیریت می‌کند که این امر موجب می‌شود تا نیازهای بازار کار منطقه‌ای بیشتر رفع شود. بسیاری از استان‌ها دارای جریان‌های فناوری مختص به خود هستند.

فناوری بریتیش کلمبیا
برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) یک مسیر اولویت دار به نام جریان فناوری بریتیش کلمبیا را ارایه می‌دهد که برای برخی از نیروهای کار حوزه فناوری در دسترس است. این برنامه نامزدی استانی (PNP) متقاضیانی را که در یکی از 29 شغل فنی واجد شرایط که پیشنهاد کار دارند، هدف قرار می‌دهد.
برای واجد شرایط بودن باید حداقل برای یک برنامه مهاجرت دیگر بریتیش کلمبیا واجد شرایط باشید. برنامه مهاجرت جریان فناوری یک مسیر ویژه است که به جای عمل کردن به عنوان یک برنامه اختصاصی، در دل سایر برنامه‌ها جای گرفته است. شما باید در زمینه تخصص خود یک پیشنهاد شغلی داشته باشید و این پیشنهاد شغلی باید حداقل برای یک سال باشد.
از داوطلبان واجد شرایط دعوت می‌شود تا برای نامزدی استانی از طریق قرعه کشی هفتگی فناوری نامزدی استانی بریتیش کلمبیا، درخواست ارایه دهند. متقاضیان فناوری بریتیش کلمبیا از مزایای متعددی برخوردار هستند. برای مثال پروسه بررسی درخواستشان در اولویت خواهد بود و یک افسر رسمی ویژه برای پردازش درخواست خواهند داشت.

قرعه کشی‌های فناوری اونتاریو
اونتاریو هر از چند گاهی قرعه کشی فناوری برگزار می‌کند. برای واجد شرایط بودن در این برنامه باید واجد شرایط جریان اولویت‌های سرمایه انسانی اونتاریو باشید. این بدان معناست که باید واجد شرایط برنامه کارگر ماهر فدرال و یا کلاس تجربه کانادایی باشید. همچنین برای واجد شرایط بودن برای قرعه کشی فناوری باید تجربه کار در یکی از شش شغل فناوری زیر را داشته باشید:

طراحان و مهندسان نرم افزار
برنامه نویسان کامپیوتری و توسعه دهندگان رسانه‌های تعاملی
مهندسان کامپیوتر
طراحان و توسعه دهندگان وب
تحلیلگران پایگاه داده و مدیران داده
مدیران سیستم‌ها اطلاعاتی و کامپیوتر


برنامه مهاجرت کبک برای نیروهای کار شاغل در زمینه‌های هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و جلوه‌های بصری
هوش مصنوعی (AI)
این جریان دارای دو جریان فرعی است: یک جریان برای افرادی است که از یک کالج یا دانشگاه در کبک فارغ‌التحصیل شدند و جریان دیگر برای کارگرانی است که در خارج از کانادا آموزش دیدند. این دو دسته به لحاظ شرایط مورد نیاز برای واجد شرایط شدن در برخی موارد تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. برای مثال زیر جریان فارغ‌التحصیلان کبک از متقاضی می‌خواهد تا حتماً تجربه کا و پیشنهاد شغلی داشته باشد. در برخی موارد متقاضیان زیر جریان کارگران خارجی نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی ندارند. با این حال هر دو زیر جریان از متقاضی می‌خواهند تا تحصیلات مربوطه در این زمینه با حداقل مدرک معادل کارشناسی کبک داشته باشند.

فناوری اطلاعات (IT) و جلوه‌های بصری
افراد در این برنامه باید حداقل دو سال از پنج سال گذشته را در یکی از 10 شغل کار کرده باشند. آن‌ها باید همچنین در یک شغل مربوط به رشته تخصصی خود مشغول باشند و یا اینکه یک پیشنهاد شغلی جدید در زمینه شغلی خود داشته باشند. متقاضیان باید صابت کنند که حداقل معادل دیپلم مطالعات فنی کبک یا مدرک کارشناسی را دارند.
هر دو این جریان‌ها دو بخش دیگر نیز دارند. یکی از آن‌ها برای فرانکفون‌ها و دیگری برای غیر فرانکفون‌ها است. فردی که تحت گروه فرانکفون درخواست می‌دهد باید نشان دهد که از دانش متوسط پیشرفته در زبان فرانسوی برخوردار است. جریان غیر فرانسوی و یا همان غیر فرانکفون بسیار غیر معمول است. معمولاً یک گروه مهاجرت مربوط به کبک به دانش زبان فرانسوی نیاز دارد.

https://www.immigrationdoor.com/i-8660/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۲:۱۹ توسط:آوتگ موضوع: نظرات (0)